Friday, April 3, 2009

Ilmu Buat Semua

Ok kt cni ak nk bg sedikit ilmu pengetahuan yg ak de kt korg trutame yg beragame Islam..

Daripada asek merepek2 tulis yang sengal2 n marang kerapu (merapu) baek ak curahkan ilmu buat korang bagi beringat sket..

Kat sini ak nak bercerita mengenai kehebatan Al-Quran..

Baru-baru ni saintis Islam telah ditemui perkara yang amat mengkagumkan mengenai Al-Quran..

Penemuan ini bertitik-tolak daripada dakwaan kaum kafir (al-kafirun) bahawa susunan surah2 dalam Al-Quran adalah salah dan sepatutnya disusun mengikut turutan waktu ianya diturunkan atau dengan kata lainnya mengikut kronologi..

Mereka juga mendakwa Tuhan orang Islam tersalah membuat susunan dan Al-Quran tidak perfect serta tidak boleh dipercayai (mandai2 je diorang ni)

Tetapi bagi orang Islam yang berilmu dan percaya bahawa Al-Quran itu diturunkan oleh Allah kepada Rasulnya telah membuat kajian dan berjaya membuktikan bahawa terdapat sebab mengapa surah2 dalam Al-Quran disusun mengikut seperti yg kita lihat sekarang..

Berdasarkan kajian yg dilakukan oleh para saintis menunjukkan bahawa terdapat sebab mengapakah surah2 dalam Al-Quran disusun sedemikian rupa..

Jika disusunkan bilangan ayat2 surah2 dalam Al-Quran mengikut kronologi yang didakwa oleh orientalis Barat di Microsoft Excel, hasil berikut akan didapati :


Jika disusun bilangan ayat2 Al-Quran daripada surah An-Nas hingga surah Al-Fatihah seperti yg didapati daripada kitab Al-Quran sekarang di Microsoft Excel, kita akan mendapati graf akan menunjukkan perkara berikut :


Daripada graf tersebut, didapati bahawa titik-titik yang diplotkan pada graf telah membentuk perkataan ALLAH ..


Perkataan itu tidak dapat terbentuk sekiranya terdapat penambahan surah atau penambahan ayat dalam mana surah dalam Al-Quran..

Seperkara lagi buat semua..Al-Quran telah diturunkan pada kurun ke 6 masihi manakala sistem nombor pula dicipta oleh al-Khawarizmi pada kurun ke 8 masihi..

Adakah ini merupakan rekaan dan kerja manusia??
Fikir-fikirkan la..
Sekian~


p/s : sebagai saintis yang beragama Islam, wajiblah ke atas diri kita untuk mengkaji kebenaran Al-Quran berdasarkan ilmu sains dan matematik..diharapkan ilmu ini dapat disebarkan kepada semua =D

No comments:

Post a Comment